An exploratory approach to fashion retail


Vera Schade (TU Dresden)
  1. MMDSについて
  2. MMDSの教員・組織
  3. MMDSで学びたい方へ
  4. カリキュラム
  5. MMDSの活動

  6. 学内向け情報

大阪大学 金融・保険セミナーシリーズ 第54回(CSFI-阪大確率論セミナー共催)
An exploratory approach to fashion retail

Vera Schade (TU Dresden)

What do a plaid shirt and a red jacket in a store have in common, and how can we take such similarities into consideration when it comes to choosing the upcoming season's range of articles? In times of big data and powerful computing, many methods are known to tackle such a question. So do we really need a deeper understanding of the matter, or will it suffice to deduce an estimate from given historical data? In this talk on a current work in progress, we will explore obvious as well as more hidden aspects to the questions above based on specific sales data in fashion retail.

講 師:
Vera Schade (TU Dresden)
テーマ:
An exploratory approach to fashion retail
日 時:
2014年10月10日(金)15:40-16:40
場 所:
大阪大学大学院基礎工学研究科 (豊中キャンパス)I 棟 204号室
参加費:
無料
アクセス:
会場までのアクセスは下記URLをご参照ください。
http://www.es.osaka-u.ac.jp/access/
お問い合せ:
本ウェブサイトの「お問い合せ」のページをご参照ください。